Z umělé inteligence panuje velký strach – ale s našimi chuťovými pohárky může udělat zázraky.
Velké společnosti, jako je Mars, se po celém světě snaží využít umělou inteligenci k navrhování lepších potravin, přičemž v prodeji jsou již desítky produktů.
Od limonád po alkohol a veganské potraviny, firmy chtějí doufat, že obrovský výpočetní výkon umělé inteligence pomůže vymyslet recepty, které jsme my, obyčejní smrtelníci, přehlédli.
Analytik Mordor Intelligence očekává, že trh s umělou inteligencí ve výrobě potravin vzroste do roku 2028 celosvětově na 35 miliard dolarů.
AI Coke
Limitovaná edice nápoje Y3000 se chlubí tím, že má „futuristickou příchuť“ (Coca Cola)
Coca Cola vydala nový nápoj s nulovým obsahem cukru, který „spoluvytvořili“ lidští designéři a umělá inteligence a který je navržen tak, aby chutnal jako nápoj z roku 3000. Limitovaná edice nápoje Y3000 se chlubí tím, že má „futuristickou příchuť“ a „navrhla umělá inteligence“. Jeden TikToker řekl, že chuť připomínala míchání normální koly se sladkým lízátkem a následné pití. Limitovaná edice Y3000 je nyní v prodeji v USA prostřednictvím webových stránek společnosti Coca-Cola.
Zmrzlina s umělou inteligencí
Zmrzlinu i marketingovou kampaň vytvořila umělá inteligence (Zhong Xue Gao)
Čínský výrobce zmrzliny Zhong Xue Gao využil umělou inteligenci k návrhu, marketingu a vytvoření nové levné zmrzliny, která byla uvedena na trh v Šanghaji v březnu. Produkt se nazývá „Sa’Saa“, což znamená „Uspokojit a překvapit každé dobrodružství“, a je k dispozici v příchutích červené fazole, zelené fazole, mléko a kakao. Organizace k návrhu a prodeji produktů využila ChatGPT a čínského chatbota s umělou inteligencí „Ernie“. Zmrzlina se na Západě neprodává, ale v současné době se prodává v Číně.
Tajemný masový guláš
Nezkoušejte to doma (Twitter/Pak N Save)
Ne všechny experimenty s umělou inteligencí jdou podle plánu – a chatbot s umělou inteligencí navržený novozélandským řetězcem Pak N’Save přišel s recepty, které zahrnovaly kanibalismus nebo smrtící plynný chlór. Aplikace nejprve přitahovala pozornost nevábnými recepty, jako je „zeleninová smaženice Oreo“ – ale pak uživatelé zjistili, že doporučuje i recepty s nepoživatelnými přísadami. Za prvé, pro „směs aromatické vody“, kterou bot popsal jako „dokonalý nealkoholický nápoj k uhašení žízně a osvěžení smyslů“, by uvolňovala smrtící plynný chlór. Bot také nabízel recepty na sendviče s jedem a lepidlem – a guláš z lidského masa, který popsal jako „Mystery Meat Stew“.
Veganský sýr navržený umělou inteligencí
Umělá inteligence navrhuje sýr na molekulární úrovni (Kraft/Notco)
Chilská společnost Notco, která se zabývá potravinářskými technologiemi, využívá strojové učení k vytváření veganských verzí mléčných a masných výrobků – jejich analýzou na molekulární úrovni. Umělá inteligence, známá jako Giuseppe, analyzuje molekulární strukturu produktů a navrhuje způsoby, jak je znovu vytvořit pomocí rostlin. Výsledkem je partnerství se společností Kraft, Kraft Heinz Not Company, která vydala sýr navržený umělou inteligencí – Kraft NotCheese Slices. Plátky Kraft NotCheese jsou letos po zkušebních zkouškách uvedeny na trh v USA.
Whisky navržená umělou inteligencí
Whisky byla navržena tak, aby byla „dokonalá“ – ale postrádá osobitost? MackMyra
Švédská whisky společnost MackMyra spolupracovala s finskou technologickou společností Fourkind na návrhu a umělé inteligenci whisky – zpracování informací včetně receptů a zpětné vazby od zákazníků s cílem vytvořit „dokonalou“ whisky. Pomocí Machine Learning Studio společnosti Microsoft byla v roce 202 uvedena na trh první whisky „Intelligens“. Ne na každého to však udělá dojem – blogerka The Whisky Lady píše: „Je to pravděpodobně psychologická předpojatost, ale můžete téměř cítit, že to bylo navrženo počítačem, protože to postrádá osobitost. Whisky „Intelligens“ je nyní k dostání.
AI pivo
Umělá inteligence navrhla jak pivo, tak jeho marketingovou kampaň (Beck’s)
Společnost Becks Autonomous byla označována za „pivo, které se samo vyrobilo“, a měla recept navržený společností ChatGPT a marketingovou kampaň vytvořenou uměleckým softwarem Midjourney s umělou inteligencí. S celým konceptem přišel ChatGPT, kdy Beckův marketingový tým požádal o nápad na propagaci 150. výročí piva – a ChatGPT jim řekl, aby uvařili limitovanou edici piva. Limitované edice piva se v Evropě prodalo 450 plechovek s uměleckými díly a marketingovými materiály navrženými umělou inteligencí.
Energetický nápoj s umělou inteligencí
Ochutnali byste Tutti Frutti a příchuť Berry Blast? (Peklo)
Maďarský výrobce energetických nápojů Hell se obrátil na umělou inteligenci, aby navrhl novou příchuť, a nakrmil systém umělé inteligence informacemi o prodeji, ingrediencích, zdravotním výzkumu a zpětné vazbě od spotřebitelů. Umělá inteligence přišla s lákavě znějící příchutí „Tutti Frutti and Berry Blast“, která bude letos uvedena na trh v 60 zemích po celém světě. Společnost věří, že umělá inteligence může zahájit „novou éru“ potravinové instrukce a zkrátit dobu vývoje produktu z až dvou let na pouhý měsíc. Nová příchuť Hell je nyní v prodeji.
Zdroj: https://www.dailymail.co.uk